Är så arg!!!

Är så arg!!!

#hatevivacom

Jag hade ett abonnemang från ett företag som heter VIVACOM förut. Jag har även köpt min telefon där. Jag vill helst inte ens gå förbi deras affärer just nu så arg är jag.

Mitt abonnemang var ett roamingabonnemang. De berättade att man kunde ringa fritt inom EU till ALLA nummer. Vi frågade flera gånger om detta verkligen stämde då det inte var ett så himla dyrt abonnemang. De lovade att det går att ringa all nummer inom EU. Tre dagar senare låste dom mitt abonnemang helt utan förvarning. Jag gick dit för att fråga varför. Jo, jag hade passerat min limit. Fick betala några hundra kronor och de låste upp den igen. Samma sak efter några dagar igen. Jag gick dit igen och bad dem förklara varför detta hände. De checkade min samtalslista och sa – “Ja, men du ringer ju till Sverige?” JA? Det gör jag FÖR ATT JAG KAN OCH HAR MIN FAMILJ DÄR.
Vad de “missade” att säga med detta abonnemang var att man ringer gratis till ALLA BULGARISKA NUMMER inom EU. KUL.
Superkul. Inte alls det jag behövde då det enda bulgariska numret jag ringer som är i utlandet är Ivo och vi använder WhatsApp………..

För en månad sen slutade min display fungera på min telefon. Jag gick in med den, de tittade på den, jag förklarade felet. De sa “inga problem, vi skickar den för service, men det kan ta upp till en månad”. Jättekul redan där kände jag. Detta var 8:e januari. De skulle ringa när telefonen var redo. Idag, utan att ha fått ett samtal, gick jag dit för att checka läget då jag inte fått något samtal än och det är snart en månad sedan. Jo, men visst, min telefon var där – ofixad. För displayen ingår inte i garantin……. OK, det kan jag inte göra något åt. MEN ingen har ringt mig för att förklara läget. Pappret med “domen” är stämplad 11 januari så sedan dess har min mobil bara legat i en låda där. DET gör mig sur, att ingen har hört av sig. Och sedan gör det mig sur att de sa att det går att fixa fast det nu inte går.

Så ja, min mobil har legat tre veckor i en låda och jag har inte fått veta det. Jag hade ju hämtat ut den samma dag och fixat den på annat sätt om jag vetat för ja vill verkligen ha tillbaka min telefon. Det finns ju serviceställen runt om i stan, jag tänkte bara att det var smidigast genom inköpsstället och garantin – men inte.

Jag säger härmed hejdå till VIVACOM och hoppas att jag aldrig behöver ha med dem att göra igen.

(Tror inte VIVACOM finns i Sverige, men om det gör det – gör er själva en tjänst och håll er borta. Har bara hört om trubbel genom deras tjänster)

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *